Ne Zaman Akupunktur?

alt

Akupunktur'un hangi durumlarda ve ne zaman kullanılması gerektiği konusunda, hem batı tıbbı hem de Akupunkturu uygulayan bir hekim olarak görüşümü belirteceğim;

Biz, prensip olarak Akupunktur tedavisini hemen her yerde ve her hastada kullanılmasını uygun bulmuyoruz. Önemli olan hastaya yarar sağlamaktır. Hastanın sorunu değerlendirildikten sonra hastaya sağlayacağı yararlar, kullanım kolaylığı, yan etkiler, tedavi süresi, tedavi maliyeti vb. gibi durumlar göz önüne alınarak, öncelikli batı tıbbı olmak üzere hangi tedavi yönteminin kullanılacağı tercih edilmeli ve bu, hastayla birlikte değerlendirilmelidir.

Akupunktur, bazen batı tıbbı ile birlikte kullanılarak, bazen de tek başına, tedavide bize yardımcı olmaktadır.

Örneğin; Kısırlık tedavisinde, batı tıbbı metodlarına destek olarak kullanılabildiği gibi; Menopoz tedavisi, Cinsel soğukluk ve cinsel yetmezlikler de, adet sancılarının tedavisinde tek başına  ve hiç bir ilaçı gerektirmeksizin birincil tedavi yöntemi olarak da kullanılabilir.

Genel olarak bakıldığında, amaç hastalığı sağaltmak olduğuna göre,  batı ve doğu tıbbının birbirlerinin eksikliklerini tamamlayıcı yönde kullanılması gerektiği kanısındayız. Bu nedenle yan etkisiz ve doğal bir tedavi yöntemi olmasına rağmen, ülkemizde bugüne kadar ihmal edilmiş olan AKUPUNKTUR'a gereken önemin verilmesi gerektiği kanısındayız.

Amerika, Almanya, Fransa, İngitere, Hollanda, Çin, Japonya... gibi Dünya'nın gelişmiş birçok ülkesinde bu iki tıp yöntemi birbirini destekler mahiyette kullanılmaktadır. Bu nedenle ülkemiz insanının da bu tıbbi gelişimden payını almasının gerektğini düşünüyorum.