Akupunktur ile Zayıflama ve Kilo Kontrolü

altKadın   Hastalıkları ve Doğum Uzmanı olmam nedeniyle akupunkturun, jinekolojik alanlardaki kullanımını ayrı bölümlerde tek tek değerlendirdim.

Tahmin edebileceğiniz gibi, akupunkturu genel olarak bütün tıp alanlarında kullanmak mümkündür. Bu bülümümüzde akupunkturun diğer hastalıklardaki kullanımından ve bunlarla ilgili kendi çalışmalarımızdan bahsedeceğiz.

KİLO VERMEDE AKUPUNKTUR

Akupunkturla ilgili duyumları olan insanların çoğu, akupunkturu kilo verme tedavisinde kullanılan bir yöntem olarak bilirler. Oysa diğer bölümlerimizden de göreceğiniz gibi akupunkturu bütün hastalıklarda şöyle ya da böyle kullanmak mümkündür. Kilo verme tedavisinde öne çıkmasının nedeni ise batı tıbbının bu konuda çok yetersiz kalmasıdır. Çünkü, bu konuda batı tıbbında kullanılan etkili ve zararsız, kesin bir tedavi yöntemi, ne yazık ki, yoktur. Bu nedenle, bu alan hekim olanın da olmayanın da, hakkında kendini söz söylemeye ve tedavi adına bir şeyler yapmaya mezun gördüğü bir konu haline gelmiş, insanlar da denize düşen yılana sarılır misali, can havliyle çırpınmakta ve birçok zaman da bu amaçlarına ulaşmak isterken hem sağlığına zarar gelmekte, hem de maddi açıdan mağdur edilmektedirler.

Öncelikle, şu konunun çok iyi bilinmesi lazımdır ki her şeyde olduğu gibi hiçbir şey sanıldığı gibi kolay değildir. M u c i z e  o l m a z, e m e k  h a r c a n m a d a n  b i r  y e r e  v a r ı l m a z. Hele hele kilo verme, kişinin tedaviye, bizzat aktif  katılımı olmaksızın, asla çözümlenemez.Yani sizi, mum gibi eritecek bir mucizevi yöntem hiç aramayın! Bunu yapacak olan sadece ve sadece sizsiniz, tıp bu konuda size ancak yardımcı olur ve yol gösterir. Bu bir hastalık değildir ki, ilaçla tedavi edilsin, ya da cerrahi olarak onarılsın. Bu sizin yaşam tarzınızda ve de alışkanlıklarınızdaki yanlışlarınızın sonucu olarak ortaya çıkmış olan bir durumdur. Düzeltecek olan da yine sizsiniz.

Tabi, bizim burada bahsettiğimiz herhangi bir hastalık nedeniyle olmayan, kişinin alışkanlıkları ve yaşım tarzıyla ilgili olan aşırı kilodur. Yoksa tıbbi bir hastalık nedeniyle olan aşırı kilo durumları ise ayrıdır ve kabul edileceği gibi  hastalığa yönelik ilaç tedavisini gerektirir.

Aşırı kilo olayı, arkasından gelebilecek birçok hastalığa zemin hazırlayabildiği için, kendini iyi hissetmenin ve estetik kaygıların da ötesinde ciddi bir sağlık sorunudur. Bu nedenle bu işi ciddiye almak gerekir. Toplumların refah düzeyi arttıkça ve teknolojinin, doğal yaşamdan koparıcı cazibesinin de buna eklenmesi konuyu çağın hastalığı haline getirmektedir.

SORU VE CEVAPLARLA KİLO  KONTROLÜ

Bu genel bilgilerin ışığında akupunkturla bu konuda yapılabilenleri soru cevap yöntemiyle açıklamaya çalışalım:

Soru: Akupunktur kilo kontrolünde etkili bir yöntem midir?

Yapılan bilimsel çalışmalar, akupunkturun kilo kontrolünde en etkili yöntemlerden biri olduğunu göstermiştir.

Soru: Akupunktur kilo vermeye nasıl yardımcı oluyor?

Akupunkturun bununla ilgili birçok etki mekanizması vardır.

1) Beyindeki iştah merkezi üzerine etkisi ile iştahı ayarlar.

2) Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar ve mide kazınmasını önler.

3) Psikolojik dengeyi düzenleyerek stres giderici etki gösterir ve yemeğe düşkünlüğü önler.

Soru: Akupunkturla bir ayda kaç kilo verilebilir?

Kilo verme programlarında bilimsel olarak kabul edilmiş hedef, kilonun ayda %5’ini vermektir.

Örneğin; 80 kiloluk bir insanda ayda 4 kilo vermek hedeflenir. Akupunktur tedavisinde de bu bilimsel hedef tutturulmaya çalışılır.

Soru: Ne kadar süre ile akupunktur yapılmalı?

Genelde 10 seans civarında bir uygulama yeterli olur. Bu haftada bir kez veya iki kez şeklinde olabilir.

Soru: Akupunktur yapılırken diyet de yapılabilir mi? Sizin uygulamanız nasıl?

Birlikte diyet de yapılabilir. Bizim uygulamamızda hemen bir diyet önermiyoruz. Öncelikle hastanın kendini çok sıkmadan, kendi kendini kontrolünü hedefliyoruz ve bunu da hastaya pratikçe “normal alışkanlığının yarısını yemek” şeklinde özetliyoruz. Çünkü akupunktur genellikle, yapılan kişide buna uyum yapabilecek bir fiziksel ve ruhsal dengeye ulaşmayı başarır.

Soru: Akupunkturla verilen kilo tekrar alınıyor mu?

Akupunkturla bahsedilen dengeler oluşturulup, yaşam tarzında olumlu değişiklikler sağlandıktan sonra, bizim aylarca önce tedavi ettiğimiz ve sonra tekrar gördüğümüz hastalarımızdan çıkardığımız sonuca göre tekrar kilo almıyorlar ve hatta çoğu daha da vermiş oluyorlar.

Soru: Bu tedaviden her hasta yarar görüyor mu? Görmüyorsa neden ?

Hayır.

Bunun nedenleri:

1) En önemli neden tedaviye samimiyetle katılmamaktır. Yani; akupunktur yaptırıyorum, o beni nasıl olsa zayıflatır diyerek, eski alışkanlıklarını terk etmemek.

2) Hormon bozukluğu, şeker hastalığı gibi kiloya neden olan altta yatan başka bir hastalığın bulunması.

3) Hastanın akupunktur açısından alan bozucu, ağır metalleri vücudunda bilmeden taşıyor olması, bazı gıdalara ve maddelere vücudunun olumsuz tepki veriyor olması.

4) Özellikle karından geçirilmiş operasyonlara bağlı akupunktur kanallarını bozucu ameliyat izlerinin olması.

Soru:Tedaviyi gerektiren bir aşırı kilo durumu,nasıl belirlenebilir? Hangi durumlar kişinin sağlığı açısından risk oluşturur ve tedaviyi gerektirir?

Aşağıda sıralayacağımız,tıbben kabul edilmiş, üç değerlendirme şekli kilo tedavisinde yol göstericidir.

1) Beden Kitle İndeksi

2) Karın Çevresi Ölçümü

3) Bel / Kalça  Oranı

Soru: Bu ölçüler hakkında biraz açıklama yapar mısınız?

1) Beden Kitle İndeksi: Kişinin gram cinsinden kilosunun ,boyunun karesine bölünmesiyle bulunur. Bu oranın kadında 23'ü,erkekte 25'i geçmesi kilo fazlalığını gösterir.

Örnek: Boyu 160 cm, kilosu 70 kilo olan bir bayanı ele alalım. 70.000, boyun karesi olan 256 'ya bölününce 27,3 çıkar.  O halde bu  kadın fazla kilolu sayılır.

2) Karın çevresi, kadında 88 cm'i, erkekte 102 cm'i geçmişse fazla kilolu kabul edilir.

3) Bel / Kalça Oranı, belin en ince kısmı ve kalçanın en geniş kısmından ölçülerek yapılır.

Bu oran kadında 0,8,  erkekte 0,9'u geçerse tedaviyi gerektiren kilo fazlalığı var sayılır.

Örnek: Bel çevresi 84cm, kalça çevresi 120 cm olan bir kadında, 84 bölü 120 eşittir 0,7 çıkacağından bu kadın normal sayılır.

Beden Kitle İndeksinizi Bulmak İçin Buraya tıklayınız.