Akupunktur ile Polikistik Over (PCOS) ve Tedavisi

Polikistik over, yumurtalıkların genellikle normalden iri, üzerinde inci tanesi gibi dizilmiş küçük sayıda kistler içerdiği ve kendini adetlerde gecikme, tüylenme, sivilceler çıkması, kilo alma ve evlilerde ise gebe kalmada zorlukla  belli eden bir hastalıktır.

Bu saydığımız klinik belirtilerin hepsi, bir hastada aynı anda bulunmayabilir

Tanısı, bu klinik belirtileri takiben yapılan ultrason tetkikleri ve hormon analizleri ile konur.

Hastanın, adet gecikmeleri, tüylenme, gebe kalamama v.b. gibi belirtilerle başvurmasına karşın esasında önlem alınmazsa ileriye dönük olarak obesiteyi takiben hipertansiyon, diabet, memede ve çocuk yatağında hiperplazi dediğimiz riskli durumların oluşmasına da zemin hazırlayabilir. Bu nedenle çocuk doğurma isteği olmasa bile kontrol altında tutulması gereken bir durumdur.

Batı tıbbı ile tedavisinde birincil hedef kilo almanın engellenmesini sağlamak olup, eğer hastada şeker yükleme testleri olumsuz çıkmışsa tedaviye şeker ilacı eklenir. Bunun  dışında kadınlık hormonlarında dengeyi sağlamak amacıyla doğum kontrol ilaçları, geciken adeti açmak için de adeti söktürücü hormonlar kullanılmaktadır.

Geçmişte yumurtalıklara yapılan, yumurtalığı küçültme operasyonları artık terkedilmiştir. Yalnız son yıllarda laparaskopi denilen kapalı operasyonla yapılan yumurtalıklar üzerindeki kistleri dağlama operasyonu bazan denenmektedir.

Bütün çabalara rağmen polikistik over denilen hastalık tam olarak tedavi edilememekte, ancak kontrol altında tutulabilmektedir.

Polikistik Over Hastalığında Akupunkturun Yeri

Bu hastalıktaki yumurtalıklara ait doğuştan gelen özellikleri akupunkturla da değiştiremeyiz. Ancak hastalığı kontrol altında tutmada akupunkturla otonom sistem dediğimiz vucudun kendi kendini  yönetme sistemini, hormonal sistemi ve buna etki eden ruh halini dengede tutabilir. Ayrıca iştah üzerine de etki ederek, hastalığı tetikleyen kilo alma durumunu da kontrol  edip hastalığın zarar verici duruma gelmesini engelliyebiliriz.

Akupunktur tedavisi hastanın haftada 2 -3 gün gelerek en az 10 seans civarında  bir uygulamayı gerektirdiğinden  zaman ve bazı hastalar açısından ekonomik olarak yorucu olabilir. Fakat hiç ilaç almadan hastalığın kontrolünü sağlama şansı da verdiğinden diğer tedavilere tercih edilebilr.

Biz bu amaçla tedaviye aldığımız hastalardan olumlu sonuçlar aldık.

Şimdi bu amaçla tedaviye aldığımız hastaları ve tedavilerin sonuçlarını değerlendirelim.

A.S  Yaşı  Şikayeti Tedavi Sonucu Değerlendir
Ş.A 37 2 çocuğu var. Adetleri 2-3 ayda adetleri bir görüyor. 89 kg.

12 seans tedavi yapıldı.Tedavi sonunda 8 kilo verdi.  2. aydan itibaren düzene girdi. Hastayı 8 ay sonra gördüğümde hasta 73 kiloya inmiş ve adet düzeni normal  olarak sürüyordu.

Ç.E 26 1 çocuk sahibi,4 yıl önce doğum yapmış,adetler 20-25 gün gecikmeli oluyor.

12 seans tedavi yapıldı.Tedavi bitiminde 6 kilo verdi ve 3.ay gebe kaldı.Gebeliğin 2. ayında düşük yaptı.Şu anda adetleri düzenli.

M.K. 20 Bekar.Adetleri  en az 2-3 hafta gecikiyor.

10 seanslık bir tedavi uygulandı.Tedavi bitiminden sonraki ilk adeti vaktinde oldu.

Bu hastanın tedavisi yeni bittiğinden sonraki adetlerinin nasıl seyredeceğini  ilerki dönemler daha iyı anlıyacağız.